Natteravner

Natteravnene skal bruke uniform bestående av jakke, vest eller refleksvest når de vandrer, og en sekk med/førstehjelpspakke, lommelykt, pledd, og engangshansker. Du skal ikke gå alene, men i grupper på minst to personer. Den ansvarlige for den aktuelle vandringen har ansvaret for å hente ut aktuelt utstyr/bekledning før vandringen. En natteravn er ikke vakt eller "politi", og har taushetsplikt overfor det de ser og hører når de er ute som natteravn. Du kan være en samtalepartner, en trygg voksenperson, og gi praktisk bistand om det er mulig (ikke sjåfør/skyss). Ikke gå inn i håndgemeng, men varsle stedets vakter. Oppmøte kl 22.00. Gå minst en time etter festslutt. Bruk medlemsoversikten på facebook-gruppen om du har behov for stedfortreder, og må endre vakta di på kort varsel.

Aldersgruppe: Fra 18 år

Natteravnene i Midtre Gauldal er ute å vandrer på offentlige fester uten aldersgrense. Natteravnene er tilstede for ungdommene, og skal ikke være noen form for vakt eller politi. Er du glad i ungdommer og deres ve og vell, så er dette en glimrende aktivitet.

Natteravnene er ute på offentlige fester på ungdommenes premisser. De kan være en samtalepartner og en stødig voksenperson som er tilstede for ungdommene. Vi har erfart at de kan være en resurs for å fange opp uregelmessigheter der ungdommer ferdes, noe som er med å trygger oppvekstsvilkårene for ungdommene våre. En natteravn har ingen rolle som vakt eller "politi", og de har taushetsplikt overfor det de ser og høre når de er ute å vandrer som natteravn. Natteravnene handler ut fra ungdommenes ønsker og behov, og hjelper de så langt det er mulig hvis det er behov for praktisk bistand. En natteravn skal ikke hjelpe ungdom direkte som å kjøre de som mangler skyss eller gå aktivt inn i håndgemeng, men hjelpe å finne løsninger på utfordringene. 

Ved å melde deg som natteravn vil du få tilbud om å delta på konferanser sammen med andre natteravner fra andre kommuner, i tillegg til å delta aktivt i ungdomsmiljøer i vår kommune.

Natteravnene i Midtre Gauldal har utstyr liggende i Budal og på Støren. Når man er ute å vandrer bruker man uniform bestående av jakke, vest eller refleksvest, og man har med seg en sekk med nødvendig utstyr. Den ansvarlige for den aktuelle vandringen har ansvaret for å hente ut aktuelt utstyr/bekledning før vandringen.

Program Lunta 2021 2oktober

Har du spørsmål om å være natteravn kan du henvende deg på tlf: 412 11427

Neste Natteravner

Dato Kl. Tittel Sted
Tir 30.04 21:00 Natteravning Hauka forsamlingshus
Fre 17.05 21:00 Natteravning Buda forsamlilngshus
Lør 08.06 21:00 Natteravning Hauka forsamlingshus
Lør 15.06 21:00 Natteravning Åshiem, Kleva
Flere aktiviteter

Aktivitetshall - Montering

Det er behov for frivillige til hjelp med oppsett og montering av hall. Der i blant utrulling av plastduken, boltre duken sammen, ev kosting av snø mm. Alt arbeid er på bakkeplan og alt skjer på Støren idrettspark. Ta på klær etter forholdene, da arbeidet foregår utendørs. Når du melder deg får du en sms med lenke til vaktplan fra oss. I lenken kan du melde deg til de vaktene du ønsker ved å trykke på den grønne ruta "Bli med". På de 3 prikkene øverst i høyre hjørne på de aktuelle dagene kan du melde deg som reserve, eller gjøre endringer på vakten din. På dagtid blir det en lunsjpause med servering av et enkelt brødmåltid med pålegg, kaffe, te og annen drikke i klubbhuset i Støren idrettspark. Oppmøtetid står på den enkelte vakta. Ta kontakt med Frivilligsentralen om du ønsker support til vaktplanen tlf: 412 11 427. Støren Sportsklubb tar imot henvendelser ang det praktiske arbeidet, tlf: 92813010. NB: Vi gjør oppmerksom på at det kan skje endringer på kort varsel, og at behovet for frivillige kan endre seg.

Aktivitetshall, Lunsj-servering

Det er behov for frivillige som kan servere lunsj til de som monterer Aktivitetshallen. Et enkelt brødmåltid serveres inne i Støren klubbhus ved Støren Idrettspark. Lunsjen er satt til kl: 11.30-12.30. Antall personer som skal ha lunsj vil variere ut ifra hvor mange som har meldt seg til montering. Det vil komme informasjon om hvor mange personer som skal ha mat. Alt av utstyr og mat vil være innkjøpt. Når du melder deg som frivillig til dette får en sms med lenke til vaktplan fra oss der du melder deg til de vaktene du ønsker ved å trykke på den grønne ruta "Bli med". På de 3 prikkene som vises øverst i høyre hjørne på de aktuelle dagene kan du melde deg som reserve, eller gjøre endringer på vakten din. Oppmøtetid står på den enkelte vakta. Ta kontakt om noe er uklart: 412 11 427. Lykke til.

2024 © Midtre Gauldal frivilligsentral